trefina

Alla inlägg under augusti 2010

Av Maywie - 31 augusti 2010 21:30

 Den 20- 21  augusti var det augustifest  i Norrköping  och den 21:a åkte vi intill stan för vi skulle höra på Hans Martin, han skulle spela och sjunga på  PRO-parken som det kallades för just då. Vi har inte sett eller hört den killen sen slutet på 1980 talet, då dansade vi till honom när han sjöng i Tommys ork. Han sjunger så underbart och har en röst som man alltid känner igen även om man inte skulle se honom. I programmet stod det bara en halvtimme men det blev en hel timme.  Efteråt sålde hans fru Gunborg bl.a hans senaste skiva , vi köpte den och fick den signerad av honom , så nu har vi alla hans skivor. Jag tog en del bilder på honom med mobilen, hade visserligen kameran med mig men batteriet tog slut redan vid första bilden, Tur att jag kunde ta bilder med mobilen och min Hans tog en bild på mig bredvid Hans Martin. sen var vi tvugna att skynda oss till busstationen för vår buss gick klockan 19 hem , var tvugna att komma hem till hunden.

 

       

 

             

Av Maywie - 22 augusti 2010 22:30

 ....fast klockan är  22.35 så kan jag börja skriva något . Det blir långa hopp ibland men va sjutton gör det, det är ju bara jag som lider av det , t.ex dåligt "sammanvete" som ett av mina barnbarn sa när han var liten.   Jo det händer ju en hel del vi är ju ute en hel del och många gånger åker vi bil en bit för att gå vår promenad . Man kan ju inte gå hur långt som helst  men man kanske skulle börja träna på det, för vi kommer tydligen inte ha bilen så länge till. men skit samma  det får väl gå det också vi har ju varit utan bil förr.   Jo, för en tid sen när vi var på väg hem med bilen så åkte vi förbi  en kyrka och där hade det varit bröllop och de sammanvigda kommer ut från kyrkan och så stannar vi och tittar  och det var väldigt mycke folk som var där.

  

   Brudgummen står till höger  och tittar på sin  nu lagvigda hustru. Det var ju inte första bröloppet,  vid flera andra kyrkor har det varit bröllop som vi sett .

  Det händer rätt vad det är att vi ser ett brudpar komma ut eller in från någon kyrka  och det är vädigt vackert .    Det finns mycke vackert man ser när man är ute och ser sig omkring , även djur , t.ex älg, ormar.

                         

  Ormrädd som jag är så aktar jag mig väldigt noga för att komma förnära ormar  men en dag när jag var ute på promenad med Hunden såg jag något som liknade en orm så jag stampade  i vägbanan så den sticka iväg, jag gick närmare lite långsamt  men det visade sig att det var liten gren som fick mig att känna kalla kårar utmed ryggraden . Så fortsatte vi att gå några meter till och då var där en orm bara någon meter från mig , det var en unge  c:a 1,5 dm lång jag prickade  den med en liten sten och den lyfte huvudet och skakade på sig. jag var tvungen att komma framåt så jag stampade ännu en gång i marken då ringlade den mot kanten av vägen så jag kunde komma förbi , så tog jag upp kameran och fick ett kort på den i närbild , sen försvann den . Usch för dessa förbaskade ormar.

 

       

              

Av Maywie - 11 augusti 2010 21:05

  Tiden går och inget blir gjort , man har varit pensionär i rätt många år och det sägs att när man är det då har man mycke att göra. Tiden räcker inte till , men jag tycker  att vi har inte gjort ett jäkla dugg på tre månader , bara åkt omkring till olika platser  för att ta vår dagliga promenad, på sin höjd två mil hemifrån.  Nu är vi snart i mitten av augusti och det mörknar mer och mer om kvällarna och hösten närmar sig.  Då blir man deppig och inte kan förklara vad det beror på.

                                                         
         

Av Maywie - 8 augusti 2010 12:14

    I dag känns det som om det kvittar vad man tar sig för, bara man inte sitter vid datorn förmycke.  Himlen är grå det är disigt till och från och klibbigt, 18 gr. Hans har gnällt över att söndagar är tråkiga för det komer ingen tidning bl.a Det bekymrar inte mig men dessa tråkiga radioprogram  på söndagar, när radion går i gång klockan 07.00 då är det  "pucko"- program   p4 morron   pop och politik o.s.v Alla dessa program med dagens gäst  som är en repris på en intervjun fast med en annan programledare, för att inte tala om sporten mellan kl.15-20  fy för bövelen.   P4 dans har kortats en halvtimme för sporten skull så det är bara en timme numera. EN TIMME PÅ EN VECKA FÅR MAN HÖRA ETT BRA PROGRAM,  jo,  Dacapo kommer efter det  underbart, 2-timmars bra program på en vecka.   

  Nu ska jag göra middag sen blir det en promenad någonstans  men vet inte ännu var, jag hör av mig sen. 

 

Ja nu är jag här igen som jag lovat, vår promenad blev  Krokek , en bit längre upp i Kolmården C:a 2 mil hemifrån. Vi har en promenadsträcka där som är rätt lugn , lite skugga om det är mycke soligt väder  och lite gammal bebyggelse  och en och annan ny villa , och vi kallar den sträckan för lingonskogen.   Där kan man spatsera i sakta mak och titta på allt möjligt i naturen.  Jag känner ett visst lugn där, det knappt man möter en enda människa och någon enstaka bil kommer .  När vi gått den rundan och kommer till bilen ska Bino ha lite vatten sen åker vi hemåt  och tar vägen genom en skog och vad får jag se där , jo en älg . så Hans fick vända om och åka tillbaka så vi fick titta igen. En älgko står uppe på ett berg , jag tar fram kameran  och går ur bilen och försöker få till ett foto, Hans säger till mig att gå närmare men jag tordes inte  så jag zomma in istället det blir lite suddigt på förstoring ,  Så får älgen syn på oss och tittar på oss ,Hans tar kameran och ska försöka men då rör hon på sig och går sin väg, då var det bara för oss att åka hem 

 

                

Av Maywie - 7 augusti 2010 22:16

 Huvudet är fullt av tankar , men var ska man börja .Om jag börjar här och nu så sitter jag alldeles själv i vårat s.k hobbyrum, där vi har varsin dator  i var sitt hörn.

          

 Eftersom Hans vill vara ute så mycke som möjligt så valde han att sitta på balkongen , i.o.m det köpte han en bärbar dator och plaserade den på balkongen. Så nu har jag ingen att prata med  när jag sitter här vid min dator. jag sitter ju här närmast fönstret så jag kan ju kasta en blick ut mot skogen men det kan ju inte Hans, På balkongen kan han se in mot stan 7 km bort  vi bor ju på 8:e våningen i ett höghus på 8 våningar i Kolmårdsskogen  så vi ser över trädtopparna .

 

        

 

         

  Jag vill ju prata med honom ibland och då får jag gå dit ut och sätta mig där, Han sa att jag kanske skulle ha en bärbar också men det tyckte inte jag,  kostar för mycke.

  Nu ska vi strax gå ut med Bino på kissevarv  sen hoppa i säng, det är en dag i morron också . Godnatt  

Av Maywie - 5 augusti 2010 22:04

  Nu är det väl på tiden att jag skriver något igen  men vad, inspirationen har inte infunnit sig.  Jaja ,jag har ju bakat bröd i tre dagar     46 bullar en dag  hoppade över en dag bakade 50 bullar  en dag igen  och när jag ändå hade ett pkt jäst kvar så bakade jag fyra stora hålkakor  till Hans , han älskar mina hålkakor mer än han älskar mig ,tror jag hahaha.  Jag är inte så lat egentligen, har sytt mig en  enfärgad kjol och ska sy en till  med blommor på  av samma möster  och fickor på den.  En vardagskjol kan man ha fickor på  men inte en snyggkjol  tycker det räcker med att killar går med händerna i fickor  varför dom nu gör det.

    Gurkor har jag saltat in  och i morron ska det bli smörgåsgurka. Nu vet jag inget mer  denna gång.

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards