trefina

Alla inlägg under september 2010

Av Maywie - 27 september 2010 10:58

              


Vad har vi för dag i dag, jo måndag den 27:e och i morron fyller ett barnbarn 34 år , det måste jag komma ihåg. I går hade vi besök av ett barnbarn med kille och  en jättesöt flicka på 5 år mitt barnbarnsbarn , det är tre år sen jag såg dom senast, då fyllde den lilla 2 år, det var underbart att få träffa dom.

         

 

 I dag ska jag börja med att göra äppelmos. Jobbigt att skala och kärna ur  se`n kör jag i matberedaren till mos och se`n blir det kok med socker. Det blir massor med jobb när  hösten kommer och man skördar både i skogen och trädgårdsland  

    

  

Nu får allt sådant

 arbete vara slut.

 Man har inte hur

mycke ork som

helst.

Av Maywie - 19 september 2010 22:33

        

       Fy för den lede såna jävla gangster som bara kommer hit för att slå sönder portrutorna, detta hände i går kväll när jag var ute med Bino. Mötte en bil på parkeringen som hade neon belysning inuti bilen men brydde mig inte mer om det. Sen såg jag att den bilen åkte ner mot det hus som jag bor i och efter en stund hörde jag många höga röster och strax därpå glasklirr i massor. Jävlar, sa jag nu har dom krossat portglaset. Så jag går hemåt åt ett annat håll men vet inte om de hade åkt sin väg men det kom ut ett yngre par från vår uppgång så jag frågade om de ville följa med mig upp ifall detta gäng var i uppgången. De såg att portglaset var krossat, tackade för hjälpen och när jag väl kommit in så ringde jag polisen, men när dom kom vet jag inte. Det är ju faan också att typer bara åker omkring och förstör.    

Av Maywie - 18 september 2010 14:00

Jaha snart tre veckor sen senaste inlägget. fy på mig när jag har så mycke att skriva om.  Det har ju hänt en del under den här tomma tiden. Åkte till Linköping  för att titta  och lyssna på Spelmansstämman sista söndagen i augusti, men det sket sig för det regnade så jag trodde bilplåten skulle slås sönder.  Bino satt i baksätet och tittade på det som han inte gillar alls .

 

 

 

  

   Det var ju bara att vända bilen hemmåt igen, på E-4:an ett tag kunde vi köra i bara 50km , det var kusligt.  jag har inte varit på där på spelmansstämma sedan 1971 eller 72 tror jag, så ville jag dit nu och var alldeles utanför entren , faan också  38 år sedan.......  

 

 ......och i dag lördag 18-09 2010 sitter jag här ensam sedan i går eftermiddag, min man har åkt in på sjuhuset för han har besvär med ett bråck på magmun. Han är röntgad och pratat med läkare men vet inte om han får komma hem i dag eller.............    Det har blivit lite besvärligare nu eftersom han varit i skogen och gått framstupa och plockat lingon fick ihopa 30 L rensat.

  

                                      

Ser ni pudeln som leker på molnen ?

 

 

  

 

 

 Den åker inte på E-4:an

 

I dag har jag varit ute flera omgångar med Bino  för han får inte ha tråkigt när husse inte är hemma, men nu är klockan 20.45 och mörkt ute. C:a 22.00 eller tidigare ska jag gå ut med Bino igen för han ska kissa godnatt. Nu ska jag stoppa i mig två varma röda pölser och till dom blir det en eller två drinkar, det får duga i kväll. Väntar på att min Hans ska ringa snart så jag får höra hur han mår.

Å i Söderköping  

 

Grå Jacko ( fågeln alltså) 

 

 Conny och Britt- Louise letar kantareller 

 

  

Mäster Palm

Av Maywie - 3 september 2010 22:42

  

Pudelträff i Söderköping 

     Har varit i Söderköping  och gått vid kanalen  det är massor med segelbåtar som kommer och går där , kul att se på när det slussas ut och in. Små butiker där och man kan fika och så finns där många hundar som  Bino får hälsa på , speciellt pudlar.

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards