trefina

Alla inlägg under juni 2011

Av Maywie - 30 juni 2011 20:42

Nu har jag  blivit gammelfarmor igen , i går föddes en pojke som vägde nästan tre kg, det är mitt andra barnbarnsbarn  och den 7 augusti kommer det tredje och 24 september det fjärde  bbbarnet. Här går det undan de står i kö för att komma ut i världen. När pappan ( mitt barnbarn ) ringde i går e.m så hörde jag en bebis , det var mitt bbbarn  som sa hej gammelfarmor , så nu har han hälsat på mig.      

Av Maywie - 16 juni 2011 21:39

Så var det dags igen att rädda en fågel, en svala i en blomkruka i mitt köksfönster. I morse  när jag höll på med frukostframdukning var husse ute med Bino på morrontoalett. Hunden kommer in och ut i köket och får sin mat och så hör jag något konstigt ljud , trodde det kom från Bino när han åt så jag frågade honom vad han höll på med men så kom ögonen mina till köksfönstret och vad ser jag , jo en svala som lagt sig platt på mina små palettbladsplantor i en kruka. Undrade förstås hur den kommit in, balkongdörren var ju öppen på vid gavel och balkongfönstren stängda sen i går kväll. som jag sagt tidigare så bor vi ju på 8:e vån. och har taket över oss och dit under flyger svalorna och bygger bo. Nu är det så att det är en springa  på insidan till loftgången, där har svalan krupit ut och kom till den inglasade balkongen. Nu har har vi stoppat in en massa trasor i springan så kommer de inte in den vägen. Men jäklar vad den nöp mig med klorna när jag fick tag i den. De flyger här utanför nu och det piper väldigt  om dom.

Av Maywie - 12 juni 2011 21:10

  Tänk vad åren går , 35 år ,  i dag är det vår bröllopsdag  12/ 6 2011. Vi firade den i går eftersom det var pingstafton.  Först blev det sill och potatis och nubbe och så skålade vi för pingsten sen skålade vi för att vi fått en annan lägenhet och ska flytta den 1/ 9. Från 8:e vån . till marknivå.

               I fredags frågade min man mig om jag ville göra  något särskilt på lördagen, och jag föreslog att åka till  Lindö båthamn , en bit utanför öster om Norrköping. och titta på båtar och äta glass. Om det är bra väder vill sägas. Hm , det regnade och vi titta varåt det såg klart ut så skulle vi åka dit och hitta bra glassförsäljning. Men icke det regnade där också , vi åkte åt olika håll , sen bestämde vi oss för att åka hem och stanna till vid konsum och där köpte vi en 2L bunke med glass. Åkte hem och fikade tog oss även lite glass,


                      Det regnade mesta tiden av kvällen och åskan satte igång också, men vi åt gott ,

          

                       

                   I dag är det den 12/6 2011 och vår bröllopsdag  så i e.m åkte vi till grannstaden  Söderköping  c:a 3mil söder ut , solen skiner och det  fläktar lagom så det inte blir för varmt , bara för varmt i bilen.  Där ner vid kanalen finns det många glassbutiker och andra butiker också. Vi köpte varsin strut med trekulor i , det fanns hur många sorter som helst att välja på.  Pudeln Bino  var med också och även han fick smaka glassen.  



       


 


Mycke folk  och hundar , och vår hund som brukar skälla rätt mycke på andra hundar tills han upptacker att det är en tjej  ju, då tystnar han. Men nu var han väldigt snäll och låtsades vara en väluppfostrad jycke t.o.m hälsade på en större pudel, även den en hane, det var ju roligt att det gick bra.  Ja så gick den dagen  med bra väder  solsken  och varmt .

      

  

Av Maywie - 8 juni 2011 15:40

Hu jeda mig så varmt vi har och inget regn eller åska, åskan skiter jag i men regnet är välkommet. Inte kan man åka bil heller för i den blir man kokt när

  det inte finns aircondition.

   

      

 
     Här är det iaf lite svalare , hade fika med oss det smakade gott.

Vi ska försöka ta oss ner till byn lite senare för att titta på en lägenhet.

  Som det är nu så bor vi på 8:e vån. och en underbar utsikt och en trea, den ska bytas ut mot en två på markplan med uteplats och så slipper vi den förbannade hissen som krånglar flera gånger i veckan.

 

                                                  

                     

Mittför björkstammen är den lägenhet vi ska ha


          

alltanen  utanför lägenheten även fönstret bredvid planket.

Det kommer att bli mysigt när man får till nästa vår ha lite rosor och andra perenna växter  där. Kanske vi får göra en blomlist under fönstret också och runt hörnet för där är också ett fönster, får väl prata med hyresvärden på måndag för då ska jag dit med kontraktet och skriva ett nytt för denna lägenhet.




                                                                                   

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards