trefina

Alla inlägg under november 2011

Av Maywie - 29 november 2011 09:54

Så skulle det vara dags att byta till lite juligare gardiner till köket.  Hittade i skåpet två styck julgardiner   som jag inte behöver sy om, men inte kappan . Vi vände nästan upp och ner på allt i två skåp, men leta efter något som inte finns det är som att leta efter en nål i den största höstack. Det  blev till att knäppa på datorn och titta på¨förra årets julfoton, men det var helt andra gardiner, kom fram till att de jag hade framme var i sovrummet. Jag har  för tre månader sen satt upp nya rena gardiner, varför skulle inte de kunna sitta kvar. Vi har ju både ljusstakar och stjärnor som piffar upp advent och jul, förresten det ska ju snart ner igen. Det kommer nog opp andra gardiner också så småningom.

                                         

                                                       

 

Av Maywie - 27 november 2011 13:29

         Det är inte skönt ute i dag trotts +11 gr. det blåser och jag hoppas det inte blir värre. Vi gör några promenader varje dag .

        


 


  

Av Maywie - 26 november 2011 20:11

En och en halv månad sen jag skrev senast, men det är inget jag glömt, jag har så mycke i huvudet, vet inte var jag ska börja.  Imorron är det 1.a advent  så i går började vi pynta, stjärnor ska opp i fönster lika så  ljustakar. Jag fick i uppdrag att fixa ljusslangen till alltanen för nu har vi inget balkongräcke att hänga den på. Det blev till att åka in till byggfirman och köpa käppar som är tillräckligt långa eftersom de ska ner i marken en bit och stå stadigt. Sen ska den där ljusslangen ut som är hoprullad och ute är det bara + 5 gr, gissa vem som stelnar först , ja inte är det jag.

Men opp kom den , så åkte vi in till byggfirman igen och skulle ha något som fattades och då såg vi att de hade en lysande ren , 399:- köpte den och satte den vid häcken och ett litet rådjur. Det blev riktigt stiligt. Ingen snö i sikte men det gör inget, just nu regnar det lite.

    Nu går jag lite bakåt i tiden, som de flesta vet som är ute och går i naturen och kanske uppmärksammar att det finns lite av varje av vårblommande växter som är på gång igen. Vi gick en promenad för några veckor sen som vi annars åker bil på, där såg vi blommande violer och vide som höll på att slå ut och ett ännu större fynd, smultron den 14 november, men vi rörde dom inte för de var lite vita på undersidan.  





   En dag fick vi idèn  att åka spårvagan som vi inte gjort sen jag vet inte när. Tog bilen in till stan till ändhållplatsen för en tvåans spårvagn, genom hela stan och till en helt ny slinga till andra änden av stan, det tog 45 minuter. Så tog vi en liten promenad och tog nästa spårvagn tillbaka, 45 minuter. Denna resa tur och retur kostade oss 16:- respektive 10:- man måste göra något annorlunda någon gång, men vi hade kul.      

 


Hundvakt är vi ibland, en storpudeltik på snart 10 år, och det är jättekul hon är så snäll, det var lite annorlunda att gå ut med en större hund , som en tröst när vi inte har Bino längre  

Nova sover middag.


Ännu mer djur.


 


 



      

 


 



   


Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards