trefina

Alla inlägg under januari 2012

Av Maywie - 13 januari 2012 22:00

                                                   


 

Hej igen ,  jaha nu har det blivit dax för julgransplundring  fredagen  13/ 01 / 2012, efter frukost i morse började vi plocka bort julprydnader och lägga i kartonger för att tas fram nästa jul igen, med lite vemod. Men trotts att det är lite jobbigt med jul och allt som hör till blir det ju fint så är det faktiskt skönt att plocka bort det  och få återgå till vardagen igen. Men ljusbelysningen fick vara kvar ett tag till det lyser ju opp lite när mörkret kommer på eftermiddagarna, men dagarna blir allt längre nu. Från midvintersolståndet  22/12 2011 tills idag 13/12012 har det blivit 40 minuter ljusare.

                                                             

 


 

 


                   


   

                                                  


                    

Av Maywie - 6 januari 2012 22:00



                                                     


                                             

Jag tar alla helger på en gång så är det gjort. Jag hade ju sytt om gamla gardiner, det gick bra eftersom de var både breda och långa och denna lägenhet som vi flyttat till har ju mindre fönster. Stora rummet har två fönster och då blev det lika gardiner i båda fönstren, vad bra. Julpyntat blev det med röda gardiner med guldstjärnor adventsstjärnor, ljusstakar och en julgran stilig som bara den.

                                                  


                                                   


 

  

  Julafton kom och gäster, julmat så man nästan storknade, det var bara att äta och se glad ut utan att tänka på alla dessa människor som inte hade något alls.


                                                  


                                           


Jah fick ont i ena höften på morronen när jag steg ur sängen, trodde att det var nog leden som var utsliten som gav sig tillkänna hela dagen till och ifrån, och det gjorde att min man blev glad för då satt jag stilla under hela Kalle Anka o.s.v hela tiden för en gång skull. Var det för den skull han var glad så var det ok. Julklappar blev det, lite smått bara för traditionen skull.

  Föresten så hade vi snö före jul men lagom till julafton blev det en grön jul, gjorde ingenting .


                                                  

                          


         

Kvällen kom och min man och jag blev själva vi diskade det som behövdes, senare plockade vi fram lite försiktigt lite mat och myste ensamma.

   Så kommer vi till nyåret, och dagen före nyårsafton fyller jag år , många år. Mina tre pojkar med respektive och en av mina bröder med fru kom. Det ringde på dörren och jag öppnade , det blev,  ja må hon leva och ett fyrfaldigt hurra ute i entren det hördes nog i hela huset. men vad gör det man fyller 75 år bara en gång. Trångt som vi bor numera så fanns det både hjärtesämja och stjärtesämja.

En gång om året får jag träffa mina tre söner tillsammans och jag skulle nog säga att det är den lyckligaste dagen i mitt liv.

  

  Så kom nyårsafton och  det firade jag och min man  själva och det  gick bra eftersom vi hade haft så mycke folk här tidigare, i lugn och ro.  Det blev lite gott att äta och en liten flaska att skåla in det nya året med. Men det blev så dimmigt , dimman bara välde fram så en del raketer hördes bara men när klockslaget kom och det var dax att gå ut på altanen så sköts det massor med raketer runt om kring husen här, det hade varit kul om vi såg det bättre. Så nu är man inne på det 76:e året,


                                      

                                                  

                    


                                 





 


                                                  


                                  



   

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards