trefina

Alla inlägg under februari 2012

Av Maywie - 22 februari 2012 17:36

     Nu har snön smält bort så pass att man törs gå ut bara att vänta på värmen och kan ta ut rollatorn för att vila ibland på promenaderna. Just nu regnar det, hellre det än snö .


           

    För lite sol gör att åtminstone jag känner mig trött, skönt att komma ut ibland men skönare att komma hem. Händer ibland att vi tar bilen en bit och går en promenad på andra ställen, det kanske inte är så dumt det heller.

                                              

   Inte såg vi några fåglar i dag som var i farten, men en och annanhöjde sitt varningsrop om det var för at vi kom, men vi tänkte inte störa dom.

                                                                   


     Det skulle visst vara en promenad nu men jag vet inte hur det blir eftersom det regnar, men nu ropar gubben att snart är dags, bäst att göra färdigt här så han slipper vänta.


                                                  


Av Maywie - 16 februari 2012 17:33

Så har det blivit vinter igen, och det är bara att buga tacka och ta emot. Nej, fy F:n , det har väl blivit c:a 2-3 dm. Inte nog med det, vi några bilburna ungdomar med sina epatraktorer och de kör en gata alldeles utanför där vi bor. Nu när det är snö så är det ju skojigt att sladda med dessa fordon och hur många gånger har vi inte sagt att om de kunde köra av vägen någon gång. Bara de inte kommer in på vår altan. Men nu för en stund åkte de av här utanför men åt andra sidan in på gångbanan, ren tur att ingen kom gående då. Dom fick ringa efter hjälp för att komma loss, hahahahahahahahahaahaa.

  Inte nog med det, efter luchen i dag när vi skulle ta en promenad och vi kom ut på gården så fanns det poliser med hundar och nere vid parkeringen så var det avspärrat. Det har varit ett överfall, en man har blivit knivskuren i en källare här på området, som jag läste på nätet.  För det första har vi inga källare i husen här , och när vi kom ut sa grannarna att det var nere i grovsopsrummet som finns vid parkeringen. Så vad ska man tro, törs man gå ett varv kl. 18.30 som vi brukar göra för att få lite luft innan tv- tittandet???

Av Maywie - 10 februari 2012 21:37

.... det finns så. mycke jäkla  men jag kan ta detta först med vintern som aldrig vill ta slut, vi har inte fått så mycke snö men tillräckligt för att det ska bli halkigt. Vi har haft KALLT  20-  men nu har det stigit till 11- , på dagarna är det nog lite mildare.  Jag blir helt slut innan jag är färdigklädd för utegång sen ska man gå en promenad och blir helt slut både här och där och när man kommer in så ska alla plagg av som man tagit på. Frusen och trött så man knappt orkar klä av sig, sätter på kaffepannan och tar en fika sen lägger jag mig på sängen och somnar som en klubbad gris.Undra på att jag blir trött.  Sen tror jag att jag är utvilad och kan sätta mig vid datorn, så fungerar den inte. Frågar gubben min om han kan hjälpa mig men han begriper inte mer än vad jag gör. Jag försöker själv ett tag sen kommer något igång så jag kan jobba lite men så krånglar något annat istället. Inte kan jag skicka brev för de stannar på utkast och där ligger dom tills jag får hjälp,  av äldste sonen IGEN.  Men så råkar han vara i Thailand så jag får snällt vänta tills han kommer hem. Jag förstår han flyr hemifrån på semester så han slipper hjälpa mig med datorn, HIIHIIHII.

 Stackar`n. Men jag väntar tills han varit hemma ett tag sen gör han detta åt mig som en dans, han kan inte ha fått huvud efter mig, men han är duktig. Men nu fungerar datorn ännu en tid.

   

                                                  
                                                  
                                            

   


   

    

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards