trefina

Alla inlägg under mars 2012

Av Maywie - 12 mars 2012 18:21

Visst är våren här och även vårkänslorna, på förmiddagspromenaden i dag gick vi med näsorna i dikeskanterna för att möjligen få se en enda liten tussilago, nää då. Där emot såg vi flera nässelfjärilar och en stackmyra som irrat sig ut på vägen. Den är nog överkörd nu , men när vi gått nästan hela rundan då såg jag något gult längre fram , kanske skräp tänkte jag, det var en hel knippa med 7 helt utslagna tussilago och flera knoppar i. Visst skulle jag fota det , tog ett par bilder.      När vi var nästan hemma då kom det en citronfjäril. Minns att jag som barn tänkte när jag såg vårens första fjäril, den färgen ska min sommarklänning ha.Men jag minns inte om det blev så. En sommar kommer jag ihåg i alla fall att jag och min syster hade lika dana examensklänningar som vår mormor sydde till oss, och dom var gula i bottenfärgen men andra färger i mönstret. men inte tror jag att jag såg någon fjäril då som blev inspirationen till klänningen. Minns bara att andra föräldrar på den dagen undrade om vi var tvillingar, det är ett och ett halvt åt emellan oss.


                 

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards