trefina

Alla inlägg under april 2012

Av Maywie - 30 april 2012 22:28

Så var vi framme vid 30:e april  Vi har jobbat  i vår lilla trädgård runt altanen nu en tid, planterat lite av varje och lagt dit en pallkrage som vi sått persilja plocksallad och huvudsallad.  Två gula pärontomatplantor  har jag köpt som ska ut så småningom, sen blir det en pallkrage till med smultron-och jordgubbsplantor. Även lära vår dagishund Neo att inte gå upp bland blommorna

 





Men det blev ett jobbigt förarbete först, två buskar av häcken fick flytta till returpunkten.


Men nu är vi framme vid valborgsmässoafton och i kväll har vi varit in till stan , Norrköping,  ett ytterområde och tittat på en brasa. Den värmde verkligen och det var skönt för jag blev så frusen, 20 kronor för en mugg kaffe och en mazarin, det blev man inte varm av.


 

Av Maywie - 14 april 2012 10:15

     Det här håller ju inte, nu måste jag bara skriva något. Denna dag som i dag är , är vi framme vid 14-4 2012, och senast jag skrev var visst i början av mars, men nu är jag här som ni ser.


 


Våren har varit långtråkig , det komm en tid så vi fick en försmak av våren sen kom det snö och kallt och lite varmare,  lite regn och lite mildare och , jaja så där håller det på  än i dag . Det har regnat i över två dygn men i dag skiner solen med 5-6 +grader. Trotts denna blandning av väder har vi hittat blommorna vi letade efter, genast blir man på bättre humör.


      

                                                  

                      

                                                  

   

                            Innan jag fortsätter här ,ska jag fika sen en promenad.  ///  jaha , så var det klart.


     Påsk har det varit , i år slapp vi bjuda någon, istället blev det vi som blev bjudna hem till vår dotter på påskmiddag och det var både skönt och gott med mat när man själv slapp göra handpåläggning på maten. och slippa disken för där fanns det diskmaskin. Men vädret påskafton var ömsom sol ömsom snöbyar, tänk om man kunde önska bort snön och istället önska värme.


     

           Jag hade för en tid sedan planterat om mina mönjeliljor, det fans 7 stycken i samma kruka så nu tänkte jag faktiskt sära på dom. Sagt och gjort , behöll två de fick var sin kruka och så tänkte jag nu får jag dom inte att blomma på några år. Efter några veckor kommer det blomknopp i båda , pluss ett skott i den andra.  Vilken tur jag hade , de hade blommat ofta tidigare även med tre fyra blomstänglar, Nu hoppas jag de kommer blomma lika ofta nu, tack!.




   

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards