trefina

Alla inlägg under juli 2014

Av Maywie - 24 juli 2014 18:16

46.7  tidigare i dag på altanen och just nu klockan 18. 20  är det 30,2 , men det kan bero på att ett parasoll har hamnat ovanför givaren. Jag far illa av denna värme men det är öppet lite överallt inne så det är bara 29,4.

 Vi har i alla fall haft tre dagar i sträck som var något utöver det vanliga. Lördag var 50-års kalas senare på e.m.  En ute plats vid en villa lagom värme ute på altanen , huahua. Hörde åskan på avstånd ett par gånger och det kom några regnstänk. Detta var c:a 1,5 mil  söder ut från oss, men när vi kom hem hade det regnat jättemycke, tror det hade kommit 5 mm  hörde av grannen att åskan gick lite mer här hemma.   


 På söndag var vi bjudna på middag hos hos "våran" dagishunds matte och husse och det var ju kul , dels att få träffa hunden igen, han blev så glad så jag trodde han skulle snurra omkull som han for.  Vädret var bra vi kunde faktiskt sitta på verandan och njuta  av den goda maten som bjöds.

Som vanligt så fotade jag  några bilder på hunden och på värdparet, men jag klantade mig när vi kommit hem, skulle bara radera en dålig bild men det blev alla . Gör inget , jag har bilder ändå på dom och hunden kommer till oss igen den 11 augusti.

 Så kommer det en måndag, temperaturen hade stigit lite mer och Hans skulle till U.S , Universitetssjukhuset i Linköping  kl. 13,00. Vi hade köpt dygnsbiljet  billigare än vanlig biljet. Åkte bussen hemifrån Åby in till Norrköping , där tog vi östgötapendeln (tåg) till Linköping och buss till US. Vi hann se en hel del av detta bygge  av sjukhuset som har hållit på i många år innan det var dags att gå till mottagningen  och det var gjort på en halvtimme.  


 

 

       


 

En rundvandring och bussåka till Ikea, där åt vi lunch  och så småningom  var det dags att åka hem . Tog oss en fika och slappa en timme , satte oss i bilen och åkte ut till Lindö båthamn , där var det skönt att sitta vid vattnet. 


     

 



       



Av Maywie - 18 juli 2014 10:10

...ja, det kan man undra, åt väster tornar molnen opp sig,  från söder kommer det fjädermoln och rakt ovanför oss är det blå himmel. Det syns på gräsmattan vad som behövs. Det nästan knastrar under fötterna när man går där.        

     



Av Maywie - 17 juli 2014 10:00

   Nu jäklar får det vara nog, ska man vakna med huvudvärk varje morron då får jag väl kanske se till att att jag lägger huvudet uppe på hatthyllan över natten så får åtminstone jag vara ifred. Var till vårdcemtralen och kollade mitt blodtryck , så där som man göra själv och sen fylla i ett kort om hur mycke både tryck och puls är, sen lägga det i en låda och vänta på att någon ska titta på det senare och ev. skicka ett meddelande, kanske skulle ha lagt huvudet i lådan också. Det kom ett brev så småningom och där sa`s det att det höga blodtryckt beror nog på min kraftiga tinnitus och i höst får jag en kallelse till doktorn. Jag bugar och tackar, inget är som väntans tider sägs det.

 Nu har det gått en tid, 17 dagar sen bld.tr.- kollet ocn i går och denna dag kl. 09.30 har jag ingen huvudvärk eller värk i örat, bara detta oväsen som på den värsta verkstad. Vad nu den värsta verkstad är för något . 

 I dag 17juli  skulle det bli soligt men det har molnat till och det är 17.5 gr, men mindre blåsigt än vad det varit några dagar nu. Fortfarande varmt ska det vara och 30 gr ska det bli förmodligen i helgen. Då tänker jag nog inte gå så mycke för då stiger nog blodtrycket ännu mer bara sitta i skuggan. Vi har sett och hört att det regnat på sina håll men inte här, det ser så tråkigt ut i blomlisterna måste vattna ofta men visst är det bättre med regnet för det innehåller lite syre också, det har vällt opp stora svarta moln och sett hur det regnat från dem  på håll  men när de kommer över här så kommer solen och säger; Flytta på er för här ska jag vara.

 

 

 

    

  Nu ska vi kolla sockerhalten i blodet. städa, fika och en promenad, hur långt och fort vi ska gå beror på resultatet på stickan.   Ingen fara men det blir nog en timmes promenad i alla fall. 


Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards