trefina

Alla inlägg under oktober 2014

Av Maywie - 12 oktober 2014 21:53

Söndag 12 oktober

Ja, så var det dax igen, jag har så mycket i huvudet som vanligt att sktiva om, men som det är sagt om pensionärer  så har de så mycke att göra så det hins inte med något. Så frågan är. vilket ska prioriteras?

 Men jag ska börja med att efter många om och men så har vi varit i Kalmar hos min äldste son, för några veckor sedan, har inte varit där sedan i april 2013. Åkte ner på fredagen och hem på söndagen så jag (vi) fick två dygn tillsammans , det var jättekul. Det blev lite guidning både inne i Kalmar och till Öland. Besök på Netonet , en ny kamera till mig för den jag hade ville inte fungera riktigt. och ett besök på IKEA på söndagen där bjöds vi på mat och kaffe, efter en rundtur i butiken.  Denna helg var hur bra som helst. Men jag får lite dåligt samvete, när jag ser min son laga mat framför allt dessa grytor han gör, får mig att skämmas över att jag har ingen fantasi när det gäller grytor. Han är vädigt duktig på att laga till vilken maträtt som helst, mycke bättre än sin mamma.

    

     


Nu har jag klippt ner persiljan för fjärde gången och fryst in för vinterns behov. och tagit in lite ringblommor som trotsar blåst och regn och några kvistar kärleksört,  dessa blommor gillar jag jättemycke, speciellt ringblommorna för i år har jag skickat efter frön och s.k Neon, de är hur fina som helst.

   


 

Hösten är här, den kom väldigt tvärt, från +30  till +10 och blåst och regn. Det har faktiskt varit frost på en del håll också inte långt härifrån, hörde att många skrapat is på bilarna . I dag har det regnat hela dagen , det har vräkt ner mellan skurarna. Min man var ute på en promenad i dag och han såg ut som om han badat i Bråviken med kläderna på.  Hoppas han inte blir sjuk.


                  

13 oktober

 Höst har vi fått, ibland sol och skaplig temperatur och ibland regn, men i dag är det mulet och inget regn. Visst är det jobbigt när det bara regnar men det sägs ju att det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.


14 oktober

 I dag skiner solen och får hoppas den håller sig framme hela dagen. När vår dagishund kommer på morgnarna så ska han gå en promenad för att få bajsa och då är det jag som går ensam med honom. Tog kameran med mig för solen höll på att komma opp , jag tänkte då det kan bli några bilder. Vi har en s.k sparbanksek utanför gården mot gatan den blev första bilden sen kom den långa skuggan på mig själv, det blev allt på den morronpromenaden.    


 

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards