trefina

Alla inlägg under februari 2015

Av Maywie - 22 februari 2015 09:25

Godmorron alla glada människor, om ni nu är det, inte jag i alla fall. Det satte igång att snöa i gårkväll 21/2 och tittade uit varje kvart för att se om det slutar men inte. Var uppe en sväng tidig morrontimme och passade då på att kika ut , DET SNÖADE DÅ OCKSÅ. Det har nog kommit  1-2 cm  men nu håller det  visst på att töa bort.

  I lördags var vi till stan och det var gröna gräsmattor hemma och i stan såg det ut som om vintern inte varit där. Men som sagt på kvällen kom snön .

     

Jag nämnde förra gången att jag skulle baka polarkakor och det har jag gjort men jg fuskade lite , la upp degen på plåten med bakpapper och kavlade ut degen och skar fyrkanter, lite olika i storlek men vad gör det. Jo det där med sirap som skulle var tre msk tog jag bara en msk och en tsk för jäsningen skull, de blev jättegoda. Nu var det hälften vetmjöl och hälften rågsikt, nästa gång ta jag bara rågsikt och lite vetekli.

  

Limpskivorna är köpebröd  men jag har fått en ny limpa direkt av leverantören när denne var i butiken här hemma.



    

Av Maywie - 15 februari 2015 22:30

Vad jag längtar efter den gröna årstiden och värmen. Jag är inte ensam om att tycka illa om denna vinter vi har nu, den vet ju inte själv hur den ska vara. Kan inte påstå att jag gillar vintern med snö, det får gärna vara vinter med lite kallt men INGEN snö. Det blir halkigt, blött och skitigt. På sommaren om det regnar blir det inte så tråkigt som DENNA VINTER , men man kan inte få allt man vill ha.                                          
                                                  


              

     


I morron tror jag att jag ska köpa lite jäst och prova på att baka några POLARKAKOR, jag är så trött på köpebröd. För det första är det skivat alldeles för tunt och så är det för mycke socker. Ska till diabetessköterskan i början av mars så det blir väl bannor till max. Smörgås vill jag ha till morronkaffet.

      


Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards