trefina

Alla inlägg under maj 2015

Av Maywie - 19 maj 2015 22:44

Alla som har en dammsugare vet ju hur man sätter i en ny påse, men inte jag,  hade glömt.  Eftersom det inte fanns originalpåsar till dammsugaren jag köpte på Ica Maxi så skulle det gå bra de som heter Swirl nr ?. I helsicke heller, varenda påse , 4 st, blev det dammigt på utsidan av påsen också. Blev förbannad, åkte till Elgiganten för att kolla om de hade dammsugare ifall vi var tvugna att köpa ny dammsugare och rätt påsar. Hade dammsugarens namn och nummer,  

   Tjejen där letade på datorn efter påsar men hittade inga så helt plötsligt vänder hon sig mot hyllan bredvid sig och där står påsarna , hmhmhm. Vi köpte dem och åkte hem, kollade om de passade till min lilla dammsugare. MEN ackackack  jag fick inte dit dem hur jag än försökte  åt alla håll och kanter och mer förbannad blev jag. Ropade på Hans att vi blir nog tvugna att köpa ny dammsugare för till denna går inte dessa påsar. Försökte stoppa in den där flärpen där påsen ska sitta , nää inget fungerade.  Jag blev bara argare och argare, föbaskat också att man ska tvungen att lägga ut 1200:- på en ny dammsugare när jag har en som garantin var kvar på än.

  Nästa dag, som vi hade tänkt åka in till Elgiganten igen , provade jag en gång till. då fick jag se den  mojäng som påsen ska sitta på först. Först blev jag alldeles stum sen hojtade jag till H något om hur kan man vara så dum i huvudet igentligen.


                  


 

                           

Jag undrar i dag hur  det skulle sett ut om vi kommit tillaka till butiken och de hade tittat på den dammsugaren som fanns där lika dan som min och påsen gick till den. Jag hade nog alldrig gått in där igen , hahahaha...........


Av Maywie - 4 maj 2015 22:08

Så var det dax för den obligatoriska kollen på gula fläcken i ögat. Det var ju inget märkligt med detta, kl. 15,10 kom jag in, fick först en droppe i vardera ögat, sved som sjutton en stund. Sen fick jag vänta en dryg halvtimme på att det skulle fotas i ögonen, tog c:a två minuter. Det värsta jag hade besvär med var vädret. Först stå här ute och vänta på bussen till stan, det blåste och regnade efter c:a en kvart var jag i stan, sen gick jag tror fem kvarter till mottagningen. Det regnade och blåste så jag knappt kunde hålla paraplyet, för tunna skor frös om fötterna. Skönt att komma in i värmen igen. När jag var klar ringde jag hem till Hans, han skulle hämta mig. Men han väntade på att vår daghund skulle hämtas  först så jag fick vänta själv tills Hans ringer mig. Efter en kvart ringde han och är på väg. Jag gick ut på gatan i detta jäkla väder och passade honom där han skulle stanna och ta opp mig. Jag frös så jag hoppade, bilen var varm och skön. denna tråkiga vinter som varit har jag inte frusit så mycket som i dag. Sen åkte vi till andra sidan stan till min syster och fick varmt kaffe där.  Var så kall om fötterna så jag hoppas att jag inte blir förkyld igen.


                                                                    

Av Maywie - 3 maj 2015 22:22


Vintern har varit till och ifrån, så den hade istället  kunnat hållit sig borta helt och hållet. I mars hade vi haft skapligt bra väder och så hade det en natt kommit c:a 3 cm snö. Men på eftrmiddagen var den nästan helt borta. Fåglarna hade ett fasligt jobb att hitta fröna som låg på marken.

        

   Påsken kom tidigt, 4 april,  nere i byn hade det kommit ett par konstga höns klart att man fotar dem

 


 




Så har jag fått ett barnbarnsbarn till, så nu har jag sju stycken  Mitt första barnbarnsbarn fyller 10 år nu i maj, tänk vad åren går


   


Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards