trefina

Alla inlägg under juli 2015

Av Maywie - 26 juli 2015 20:59

Ja , nu är det dax med lite snack igen . det ska ju vara sommar men jag vet inte om jag håller med. Det bara regnar och blåser och temperaturen den ligger på tidig vårtemp.  Vi hade för lite sedan c:a fyra dagars intensiv tropisk värme så man höll på att tuppa av. Men å andra sidan så behövdes det inte så mycke kläder på kroppen bara man dolde det som ingen annan har, jag trodde alla såg lika dana ut, hihihi.

   Tror det var den första dagen av de varma dagarna köpte vi varsin dygnsbiljett till Östgötapendeln (tåg) till Linköping  för att åka till Ikea. Först gick vi opp på stan hittade ett fik, tog lite kaffe, sedan gick vi över torget och där var det musik och sång av något religiöst sort. Lyssnade och försökte sjunga med de kända texterna, jag är inte religiös av mig men gillar att sjunga vad det än är.  Så var det dax att ta oss ner till stationen för att hitta en buss till Ikea.  När vi väl kommer dit så var det för tidigt att äta mat där så vi gjorde bara ett toabesök och gick tillbaka till bussen och ner till bussarna  igen för att ta oss till Nettonett. Fick först gå in på stationen för att höra vilken buss vi skulle ta för att komma dit, Det var buss 13 men när vi kommit till en viss hållplats  som vi skulle stiga av så fick vi gå en bit sa  damen i luckan men hon visste inte hur långt. Så hittade vi buss nr 13 och sa till föraren vart vi skulle och det var en  dam i bussen som sa var vi skulle stiga av och hur vi skulle gå. men vi gick lite fel så promenade blev extra lång. Varmt var det men vi kom ut på landet väldigt vackert och kom till en hage med får. men det var nog ingen idè  att fråga dem hur vi kommer fram till Netonet.  Butiken låg långt ut på landet utanför Liköping. Kom fram så småningom , oj vad det var varmt och jobbigt. Handlade det som behövdes sen skulle vi tillbaka och hittade förmodligen rätt väg för det gick fortare tillbaka   Vi kom till fårhagen igen och då hade fåren lagt sig ner under ett träd i skuggan , stackarna . Ja, det var den promenaden och vi kom in till Linköping igen och åkte till Ikea för att äta mat och sen handla  och så tog vi tåget hem igen. Det var en varm dag lång promenad men det var samtidigt roligt så jag kunde skratta åt allt vi fick vara med om.

             

Av Maywie - 22 juli 2015 08:10

Denna dag som i dag , är det mulet och när som helst kommer regnet.   Bara det inte regnar när jag ska ut med grannens golden  , den är rätt hårig och blir väldigt blöt. Å andra sidan så går hon bara utanför huset för att kissa inte ett steg längre. Hon  är en gammal dam på snart 15 år så henne får man lyda och där med jämt. Hon brukar få vara några timmar nere hos oss medan matte joibbar och då ligger hon för det mesta på de platser som vi ska gå eller stå på. Men det brukar vi vara överens om, inga större problem. matten kommer hem framåt 2-tiden. 

  Har tänkt mig ta hand om mina broderier som ligger för fäfot, vet inte hur länge sen det blev broderat senast. Det kanske är så länge sen så jag inte vet hur man gör ,hihi. Men det brukar lösa sig det också liksom allt annat. det som ska sys nu är till en lampskärm med fåglar.  Den är halvgjord sen över ett år sedan beroende på att mina fingrar inte vill vad jag vill, men som man säger , trägen vinner.  

I eftermiddag ska vi åka till ICA-maxi och veckohandla, måste göra notan klar så vi inte står där i affären och tänker, vad ska vi ha mer.  Jag gör så att jag skriver en matlista för en vecka och ser på den vad som ska inhandlas.      



Av Maywie - 20 juli 2015 19:59

Så sitter jag här igen tillsammans med en " ny" dator   , en lapptopp som numera kallas "min dator"   . Den har tidigare varit min man H:s apparat och ibland satt jag där med den för att ha i köket så jag kunde lyssna på musik istället för radion

   H skulle fixa så att kunde använda den, det gick åt fanders den ville inte fungera, vet inte hur länge han höll på. Jag envisades med att köpa en helt ny men 3000:-  nej det var för mycke pengar. Så föreslog jag att ta med den till Kalmar när vi ändåskulle ner till min son för kan väldigt mycke. Till "farbror doktorn" gick vår färd och det visade sig att den hade ont í hårddisken, så pass att den fick tas bort, ungefär som blindtarmen.  Se`n tömdes den på allt innehåll till helt tom . Den blev som fabriksny och så fixades allt så den kunde användas igen , fullt frisk. Tänk om man själv kunde få sådan behandling, vad undertbart med ett helt nytt liv. Kostade ungefär som hos vår dr.

 I går skulle jag göra nya inställningar till bl.a bloggen men det sket sig, hann bara skriva in adressen på menyraden, plupp så slocknade hela apparaten  . Ensam hemma som jag var så hittade jag inget som kunde göras, fick vänta tills H kommer hem. Ja, det var laddaren som dog. Mycke tankar kom i mitt huvud. Vi åkte in till Media markt , tog med den gamla laddaren för att visa opp och köpte en ny, 500:-. 

 Nu fungerar Min Dator igen  till nästa gång.

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards