trefina

Alla inlägg under maj 2017

Av Maywie - 30 maj 2017 20:21

        Hallo igen nu är jag tillbaka, det är långt mellan skrivandet. Det är inte någon idè att beklaga sig över att jag skriver så sällan för det det blir ändå ingen ordning på det.  Vi har i alla fall haft underbara veckor med sol och värme, så jag ska inte klaga på vädret. Det var ju en dålig vinter men det bekymrar inte mig, det var ju dagar som såg ut som vårdagar emellanåt. Men nu som sagt har vi haft en riktig vår för sommaren kommer inte förrän 1.a juli på torsdag. Jag tänker inte sitta i solen för att bli solbränd, kan ta ett kaffebad ibland.

 Nu har vi jobbat i vår lila trädgård, odlat persilja , lite sallad och planterat färdiga blommor som vi köpt som småplantor, de växer bra för vi har vattnat, så finns där en massa perenna växter också. Det är ju väldigt torrt i jorden så det gäller att vattna med förstånd eftersom risken för vattningsförbud finns.  Nu har vi fått lite regn 5 mm en natt och i dag 6 mm, men det behövs mycke mycke mer. Klockan är nu strax 21.00 och solen tittar fram mellan mörka moln. Får se hur det blir i morron, det har ju lovats mycke blåst och regn här i norra delen av länet , Götaland.

                

  Nu ska jag ta en paus från datorn och ta mig en kopp kapselkaffe, återkommer en annan dag.

Av Maywie - 18 maj 2017 22:07

Nu har det gått styvt två veckor och mitt knä är inte som alla andras. Jag får skylla mig själv för att jag inte gör som jag blivit tillsagd, får gå runthuset  1-2 varv om jag orkar och inne ska jag vila benet.  Men det är ju en del som jag måste göra, kan inte låta min herre och man göra allt för då går det åt pipan. Som i går t.ex. köksfrysen var så full med is, så vi bar ut grejerna till förådet, utanför lägenheten till den frys jag har där. I dag torkade jag ur frysen och i kväll hämtade vi in grejerna igen. Det är bra att ha en frys i reserv när det ska frostas ur. Så har vi en liten trädgård utanför altanen som det bli ordning på. Det ska rensas bort ogräs, planteras om och i morron ska vi till en handelsträdgård och se om vi kan köpa lite mera perenna växter. Vi ska bara ha perenna, men när man kommer till affären och ser alla fröer som kommit , vad sugen man blir. Inte undligt att jag har så jäkla ont i mitt knä när jag inte kan sitta stilla. 

         

Lite frösått inne , så har vi tre vakthundar där ute men inte håller dem mig därifrån.

 Sol och sommarvärme har vi verkligen haft i dag, kunde gå ut i kjol och t-shirt.

Av Maywie - 2 maj 2017 17:11

Valborgsmässoafton var vinterkläderna fortfarande på, vi tittade på valborgselden en bit här ifrån. Väldigt mycke folk och inga smällare, skönt. När brasan fick fart på sig då gick vi hem och tog fram glass och festade på. Dagen efter blev en ganska bra dag och nu har det gått tre dagar och solsken hela dagarna. Nu är det så att jag fick jäkligt ont i ena knä`t när jag var på väg hem efter en promenad, det högg till rejält så jag tog mig med nöd och näppe hem. Har pratat med V.c och de sa bara att jag ska vila benet och bara gå ute i trädgården lite fram och tillbaka. Den lilla trädgård vi har är två meter utanför och runt  altanen .Men jag kan ju gå runt huset ett par varv. Gubben skickade jag in till Maxi  för att handla själv för dit tar jag mig inte. Vår dagishund ligger ute på altanen och solar och väntar på sin matte, hon kommer vid 19-tiden ,just nu är klockan 17.30  


        

 


Så har man bakat lite sockerfritt. Brukar köpa sockerfria havrekakor, 9 st för 17:- visserligen goda men nu får det vara slut med köpekakor. bakade 20 st för un der 10.an.  I dag 20 enkla winerbröd  för kanske 10:-

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards