trefina

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2017

Hösten är kommen hör stormarna gny......

Av Maywie - 13 oktober 2017 22:30


                 

          

       

Långa hopp mellan skrivandet, men är man pensionär så är man, massor att göra så att man inte hinner med varken det ena eller det andra. Vi har i alla fall en trädgård runt altanen som vi njuter av, köpte några vakthundar och så får vår dagishund lite sällskap.  Jag har några orkidèr som blommar varav en som har så lång blomstjälk att den hänger med halva överdelen, den är c:a en meter lång. Har även förnyat mig med en ny novemberkakatus som har gula blommor.  Så väntar jag på en ny planta som ska bli större och blomma med vita blommor.Den är bar ett åt gammal.  

  Ock höst har det blivit med mörka kvällar. Inte fick vi något regn i somras, det blev en torrsommar, men nu kommer det istället. Det finns inget hejd på det. Råkar det bli soligt en dag så är det bara ett par timmar sen kommer regnet igen. men i morse sken solen på trädtopparna bortom husen, det är vackert den stund det varar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maywie - 13 mars 2022 22:46

Nu är det time för läggdags, när jag äntligen sitter här med min dator, så skulle jag skriva lite också.  Men icke sa nicke. det får bli nästa gång jag sätter mig här. Jag känner mig ganska trött och sängen väntar. Godnatt sov gott. ...

Av Maywie - 30 januari 2022 22:05

Sitter här och fryser, termometern inne visar 24 gr men det blåser genom otäta väggar.  Så är jag hungrig, det blev inget köpt i butiken idag  så promenaden blev bara halvvägs pga att det blåste så förbaskat,  och halkigt så det var bara att gå hem t...

Av Maywie - 29 januari 2022 10:07

Godförmiddag, vi hade tänkt oss en promenad ner till byn, det regnar och är rent allment dålig. Visserligen slipper vi snön, det kan komma lite ibland men försvinner lika fort.  Väldigt dåligt vinterväder så nu längtar efter sommaren.  Jag har ju m...

Av Maywie - 26 december 2021 10:05

      Godmorgon på tredjedag jul, det har blivit ett stort hopp från förra gången jag skrev, så nu tänker jag försöka hålla mig kvar. Ibland faller lusten bort men det ska jag ändra på.  Julafton blev bra med ett besök, tre år sedan vi sågs en...

Av Maywie - 27 november 2021 22:55

Ett tredje försök,   i gårkväll skrev jag en hel del  men bara hälften av det kom med , bilden förstor , kanske det berodde på det eller????. I kväll har jag försökt skriva igen och då kom detta inte in alls. Vad är felet.  Försökt att skriva till ad...

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards