trefina

Direktlänk till inlägg 16 februari 2018

Förkylning som inte vill släppa helt.

Av Maywie - 16 februari 2018 22:15

Ja, det var den flunsan trodde jag som började vid årets början. Visserligen tonade den bort lite men lite hosta är kvar och nu till råga på allt så har jag åkt på bihåleinflammation. Tror att mitt huvud ska sprängas , ska spraya i näsan med cortisonspray en gång om dagen till vidare. Men men, får väl se hur det går. 

  Vi har vår dagishund här och han blir kvar över nätterna medans hans matte ligger hemma och är sjuk.  Glada är vi förstås för han trivs såååååbraaaa här, längtar inte hem.  Det blev två nätter, och han blev lika glad när matten kommer och ska hämta honom.

 När vi blev hundfria tog vi 5-bussen in till Maxi för att handla lite fredagsmat ,det blev färdiggrillad kyckling och lite till c:a närmare 300:- . Till och med att vi hann ta en fika på den halvtimmen som var kvar tills bussen kommer för att skjutsa hem oss. Det blev ett par timmars uppehåll här för vi har ätit och diskat och nu är klockan 22.30 och sängen lockar och Jon Blund kommer smygande känner jag. Godnatt.

 


 
 
Maria

Maria

26 februari 2018 19:14

Hej! Vackra blommor!Jag gillar lupiner. Hoppas du mår bättre. Jag har en länk om pensioner som jag vill sprida och att skriva under, kan du o dina vänner hjälpa till så att vi får högre pensioner?? Skriv på i länken, o sprid budskpet om ekonomin. De gamla far illa. Hälsn o kram Maria besök gärna min matsida.
https://www.skrivunder.com/pensionsupproret

http://attlevagott.bloggplatsen.se

Maywie

26 februari 2018 20:02

hej , det är alltid kul när någon tittar in hos mig, men i detta fall om pensionen skriver jag inte på via datorn. Du får faktiskt ursäkta mig. Jag ska läsa din blogg har lagt den på favoriter så jag hittar dig. Hör av mig senare Kramiga hälsningar från en bloggare på 81 år

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maywie - 13 mars 2022 22:46

Nu är det time för läggdags, när jag äntligen sitter här med min dator, så skulle jag skriva lite också.  Men icke sa nicke. det får bli nästa gång jag sätter mig här. Jag känner mig ganska trött och sängen väntar. Godnatt sov gott. ...

Av Maywie - 30 januari 2022 22:05

Sitter här och fryser, termometern inne visar 24 gr men det blåser genom otäta väggar.  Så är jag hungrig, det blev inget köpt i butiken idag  så promenaden blev bara halvvägs pga att det blåste så förbaskat,  och halkigt så det var bara att gå hem t...

Av Maywie - 29 januari 2022 10:07

Godförmiddag, vi hade tänkt oss en promenad ner till byn, det regnar och är rent allment dålig. Visserligen slipper vi snön, det kan komma lite ibland men försvinner lika fort.  Väldigt dåligt vinterväder så nu längtar efter sommaren.  Jag har ju m...

Av Maywie - 26 december 2021 10:05

      Godmorgon på tredjedag jul, det har blivit ett stort hopp från förra gången jag skrev, så nu tänker jag försöka hålla mig kvar. Ibland faller lusten bort men det ska jag ändra på.  Julafton blev bra med ett besök, tre år sedan vi sågs en...

Av Maywie - 27 november 2021 22:55

Ett tredje försök,   i gårkväll skrev jag en hel del  men bara hälften av det kom med , bilden förstor , kanske det berodde på det eller????. I kväll har jag försökt skriva igen och då kom detta inte in alls. Vad är felet.  Försökt att skriva till ad...

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards