trefina

Alla inlägg under september 2018

Av Maywie - 11 september 2018 21:59

                           

Fast vi hade en varm sommar så var vi iväg någonstans, för bara sitta hemma det blev en pina. Vi köper ett

resekort för 700:-  gällande i 30 dagar och kan då åka i hela Östergötland med tåget Östgötapendeln. Men så har vi goda vänner som bjuder på skjuts ibland till något bra ställe som denna gång blev Brådtom sluss, där finns det lite djur att titta på och lite fika köpte vi, nu kom inga båtar medans vi var där. När vi åkte hem fick vi stanna för en bro som öppnades för en båt skulle igenom. Båtarna går på Göta kanal.

   Så blev vi hundvakt en vecka för matten och hussen skulle resa till Öland. Neo som han heter fick sova i våran säng och det det var det bästa han visste. Han har varit vår dagishund i 6 år  men nu är hans matte pensionär så han kommer bara när de behöver hundvakt. 

Av Maywie - 9 september 2018 22:29

           

Har bara kastat in några bilder, det ser väldigt rörigt ut, men det är kanske så i min hjärna. Jag har ett problem och det är här på bloggen. Om det möjligen finns någon på denna blogg som läser min blogg och vet hur man tar bort en kod på Bloggvärde. Varje gång jag  öppnar något på min blogg så kommer det opp denna text. "Bloggvarde. se har lagt ner. Var vänlig ta bort denna kod, kompiiizzz".  Jag kan inte hitta någonstans som jag kan gå in på för att göra det. jag har t.o.m skrivit till Admin men får inget svar. Finns det ingen ansvarig för bloggen som kan hjälpa mig. Jag vill både ta bort och behålla bloggen, men det finns ingen som kan hjälpa mig ta bort meddelandet. SNÄLLA HJÄLP. Den där grå rutan med denna text får jag bara ta bort varje gång jag ska göra något, kan inte skriva annars  eller titta mig omkring på mina tidigare inlägg. Jag tycker det är kul att kunna få skriva av mig lite ibland, men ska jag fortsätta med att ta bort meddelandet  varje gång då tröttnar jag.

  Det blir lite hopp mellan gångerna jag skriver här, men vad gör det. Det är väl inte hela världen, hellre sent än aldrig , som man säger. Mars månad var visst senaste inlägget, och efter det så hade vi fått både vår och sommar. Våren blev väl inte så där intensiv med sin grönskande prakt, det regnade och var kallt, MEN  i de sista dagarna i april kom sommaren som ett kanonskott. Varmt i  c.a tre månader, att man överlevde är ett under.  Det gjorde inte växterna, allt vatten i jorden torkade upp, det kom inte en droppe regn.  Djur och växter led som bara den, vi försökte att hålla våra växter runt altanen  vid liv med vattenkannan. Gräsmattorna blev bruna och torra , som att gå på  knäckebröd.  Ja, så kom augusti, det blev svalare och så småningom kom regnet, bara lite fösiktigt först. Det började bli lite grönt i gräsmattorna, så har det fortsatt tills dags dato. Nu har växter kommit igång med blommor igen, som om det blivit vår för nu har de fått vatten. T. o.m . växter som nästan var döda fick nya blommor i skälkarna. Jag fick t.o.m mina tomater att växa och solmogna tomater som blev jättegoda,  nu går det långsamt för nu har vi fått höst. 

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards