trefina

Alla inlägg under december 2018

Av Maywie - 31 december 2018 23:00

2018-12-24  Väntar på vår gäst ska komma så vi får äta julmat-  det är min svåger och min mans bror. Han är ungkarl i högsta grad, inga vänner inga grannar , bara oss att vara hos.  född 1947 bor i skogen några mil från stan, med andra ord, en enstöring och erimit. Egentligen tycker jag synd om honom, så han får gärna komma hit jul och påsk som han också vill. Vi firade julafton med mycket mat med bröddoppa och hemgjord glögg. Efter maten blev det Kalle Anka och diverse. Se`n blev det diskning och lite prat och paketutdelning. Avslutning med kaffe och hemgjord bakelse och pepparkakor. Ja, julafton fungerade ganska bra, trots att både  jag och min man var genomförkylda se`n tre veckor tillbaka.  Det är så`nt man får ta.                                      2018-12-30   Resten helgen gick som vanligt och mitt i altihopa så går man här och fyller 82 år dagen före nyårsafton. Förstår inte vart tiden taget vägen, det känns som i går jag hade mina tre pojkar hemma ännu men nu har de egna hem och fått sina barn och de barnen har fått sina barn. Alltså så har jag 5 barnbarn och 9 barnbarnsbarn, vad gammal jag är.  

    2018-12-31 Nyårsafton förmiddag, nu ska vi fika och se`n ta en promenad .  Klock 12.30 kommer en bil och hämtar oss för vi är bjudna på nyårslunch, till vår f.d daghundsmatte och husse.

  Som sagt , har ätit nyårslunch, jättegott och trevliga väner , bl a vår dagishund som vi haft i sex år. Han blev SÅ glad när vi kom så han visste inte hur han skulle visa sin glädje över att vi kom.  Familjen ska flytta till Öland nu om ett par månader, det tycker vi inte om. 

     201812-31kl 23.00  Nu har vi två i alla fall festat lite nyårssupè för oss själva . det smakade gott med lite olika kex och tilltugg av diverse slag. Så nu väntar vi på att klockan ska bli 24.00 så att vi får se och höra sista gången med raketer . Mig gör det inget om det uteblir för dels så skjuter de så nära husen här och nu blåser det rätt kraftigt så jag hoppas att ingen raket vänder mot husen. 

  Här slutar år 2018 och jag önskar alla på vår jord som firar nyår ETT GOTT NYTT ÅR. 

  

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards