trefina

Direktlänk till inlägg 16 februari 2019

Datorn eller handarbete

Av Maywie - 16 februari 2019 21:45

   Klockan är 22.45 och det är snart dax att komma i säng. Har suttit vid datorn som vi brukar fre-lör-sön- kvällar eftersom vi har tvfritt då. Egentligen har jag mycket att göra med mina bilder, vilker är att stort intresse för mig när det gäller datorn, surfar lite emellanåt för lite omväxling. Men i kväll fick jag snurren, köpte för c:a 1 år sedan ett par nystan garn för att sticka mig en varmare mössa men det garnet blev liggandes i mitt syskåp. Eftersom jag fått mer och mer ont i mina händer bl.a så har det inte blivit av att sticka.  Denna kväll började med mina bilder, men efter en stund så var det annat som lockade. Tog fram garnet och körde igång. Så  nu som först ska jag i alla fall försöka, så jag har tittat runt på datorn efter ett bra mönster och hittat ett som går bra att använda, nu har jag stickade tre varv och klockan  blivit för mycket. Tänkte att detta måste jag skriva om här . Hoppas det går framåt med mössan ifall det kommer en vinter till, för denna vinter har varit fram och tillbaka, just nu har vi vår, 16-02 2019. 

 Vi var in till stan i dag också, på en sekondhandbutik och tittade runt, fick se några käppar i en låda och jag tittade om det fanns någon som passade mig. Jo då, den kostade bara 80 kr, lite bättre än kryckan jag har annars, bara jag har något att hålla i när jag inte använder rollatorn, t ex. ska åka buss. 

  Nu ska jag försöka hitta sängen för Jon Blund har stått här och tjatat att det är dax att sova, Godnatt.        

     Snösmältning på en gräsmatta och se där, snön borta och morronsolen skiner.  Härligt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maywie - 13 mars 2022 22:46

Nu är det time för läggdags, när jag äntligen sitter här med min dator, så skulle jag skriva lite också.  Men icke sa nicke. det får bli nästa gång jag sätter mig här. Jag känner mig ganska trött och sängen väntar. Godnatt sov gott. ...

Av Maywie - 30 januari 2022 22:05

Sitter här och fryser, termometern inne visar 24 gr men det blåser genom otäta väggar.  Så är jag hungrig, det blev inget köpt i butiken idag  så promenaden blev bara halvvägs pga att det blåste så förbaskat,  och halkigt så det var bara att gå hem t...

Av Maywie - 29 januari 2022 10:07

Godförmiddag, vi hade tänkt oss en promenad ner till byn, det regnar och är rent allment dålig. Visserligen slipper vi snön, det kan komma lite ibland men försvinner lika fort.  Väldigt dåligt vinterväder så nu längtar efter sommaren.  Jag har ju m...

Av Maywie - 26 december 2021 10:05

      Godmorgon på tredjedag jul, det har blivit ett stort hopp från förra gången jag skrev, så nu tänker jag försöka hålla mig kvar. Ibland faller lusten bort men det ska jag ändra på.  Julafton blev bra med ett besök, tre år sedan vi sågs en...

Av Maywie - 27 november 2021 22:55

Ett tredje försök,   i gårkväll skrev jag en hel del  men bara hälften av det kom med , bilden förstor , kanske det berodde på det eller????. I kväll har jag försökt skriva igen och då kom detta inte in alls. Vad är felet.  Försökt att skriva till ad...

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards