trefina

Alla inlägg under januari 2014

Av Maywie - 31 januari 2014 13:27

     


Hade nog bara dessa bilder att visa

Av Maywie - 11 januari 2014 17:46

  I morse när vi vaknat klockan 07.00 så var det vitt ute  det hade snöat i natt. solrosfröna som jag lagt ut till fåglarna hade kommit under den vita mattan så det var till att försöka sopa undan lite snö

så fåglarna kunde hitta dom . De har ett hus också att hämta mat i men det blir för många på en gång så de blir osams om matplatsen. Det är fantastiskt mycke domherrar, i dag fick jag hop det till närmare 20 stycken på en gång.  Det har snöat hela dagen och nu ska vi går en promenad, så det är nog några cm. Fortsätter att skriva när vi kommer in.

 Nu är vi hemma igen och vi uppskattade snödjupet till c:a 4cm  2,6 -  men det kändes inte kallt men skönt , kan bero på att det inte blåste.

  Så har vi kollat vårat blodsocker och mitt värde var 6,0 nu tack vare en riktig långpromenad i eftermiddags. Jag blir så "jävla sne " av att mitt blodsockervärde ligger för högt, försöker att hålla mig borta från förmycke som är skadligt att äta. Det sägs att man kan som vanligt MEN ät inte de och de och de och de och de och de och de  sen finns det baske mej inte mer att äta. Jaja, så är det bara, jag tar mina tabletter på dagen och insulin till natten, men går jag raska långa promenader så får jag äta de och de och de och de och de och de.

              

  Ät morötter och träna judo

Av Maywie - 10 januari 2014 22:21

Det finns så mycket i mitt huvud som jag skulle vilja skriva om men  allt kommer inte fram, jag tror man kan tänka mycke mer och bättre än skriva. Sitter här och lyssnar på musik från ett annat program med dansmusik, så vill jag lyssna på texten och det gör att jag tappar bort vad jag vill skriva om.

 Kan försöka prata lite vinter vilket inte är min dröm precis, men natten  i gårdagskvällen började det snöa men det var nog blandat med regn för det syntes inte på marken och i dag på morronen så syntes det inte alls. Skönt, tänkte jag, men det var banne mig inte skönt att gå ut strax efter som vår dagishund kommit  han ville gå på "huset" som min första svärmor sa. Det var kallt och blåsigt inte många grader, kanske bara ett par grader varmt, men det där med blåsten gör att känns kallare.

  Klockan går och det är läggdags, nu har jag sagt till min GUBE att han ska påminna mig om att jag ska städa ur ugnen i morron, svaret blev: Gör som många andra fruar sätt opp en lapp på en skåpdörr och skriv där vad som ska göras i morron. Det har jag gjort men om det BLIR gjort sen det vet jag inte, kanske lappen sitter på fel plats.  Nu ska jag försöka komma i säng.  

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards