trefina

Alla inlägg under oktober 2020

Av Maywie - 20 oktober 2020 20:00

       

       

Nu har vi höst hösten här och löven gör sin plikt, en härligt vacker färg på träden som jag tycker om.  Det ger mig en annorlunda stämning, känner ett visst lugn. Men varar ju inte så länge förrän löven ramlar av, så man får ta reda på det lilla som blir.

  Nu måste jag berätta om en liten valp, det är min mans son som köpte en valp, Shih-tzu för ett par år sedan. Så småningom hade denne Ludde fått en bror, så det blev ytterligare ett köp. Tarsan är hans namn, och han växer och blir tuff. Ludde gillade honom inte till att börja med men så småningom tyckte Tarsan att han ska se till att de blir vänner, vi är ju bröder, tyckte Tarsan. 

 Så ett litet blomarangemang, man tager små kvistar från en ampel med blandade blomfärger, sätter dem i ett litet glas och fotograferar dem och sen plaserar om blommorna och fotat dem igen. det kan bli fina kort att skicka  till någon, t.ex födelsedag


Av Maywie - 20 oktober 2020 10:00

Äntligen har jag fått dit heddern som det kallas för, utan att behöva annan hjälp. Hurra vad bra jag är, med andra ord, kan selv. Men det var inte lätt för det var 5 1/2 år sedan som jag gjorde det förra gången. 

  Nu har sommaren tagit slut, men som det sägs så har vi sommarvärme, för växter ute har inte velat gå i ide. Mycket som blommar om, så ännu har vi inte höstat. Nu har vi haft några regniga dagar  och när det tog slut blev det kyligare , t.o.m -1 gr. Blåsigt   och kyligt -1,9 , men som vi såg på tv-vädret i gårkväll så kommer det varnare igen. 

 Nu ska vi ta en fika och en 1-timmes promenad, det är bara nyttigt i dessa tider. Det är bara att klä på sig  och hålla takten så man inte fryser.   Några sommarbilder  och ännu är det höst kvar på träden med morgonsol.

       

Av Maywie - 5 oktober 2020 17:12

Välj först och spara sedan

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards