trefina

Alla inlägg under januari 2022

Av Maywie - 30 januari 2022 22:05

Sitter här och fryser, termometern inne visar 24 gr men det blåser genom otäta väggar.  Så är jag hungrig, det blev inget köpt i butiken idag  så promenaden blev bara halvvägs pga att det blåste så förbaskat,  och halkigt så det var bara att gå hem till värmen, i alla fall varmare än ute.  Man blir inte på humör pricis, men det är mitt eget fel. Jag kan inte tänka ut vad vi skulle ha att äta,   det finns inte mycke att välja på i den lilla butik som finns här. Men så var det där med halkan, gamla som vi är  så ska vi kanske inte gå ut i halkan, det är nästan en km att gå. Om man åtminstona kunde komma på vad man vill och kan äta när man åker in till stan på torsdag för att veckohandla , då ingår även lördag och söndag kväll med något annat  gått och enkelt. Men i helvete heller.  

Av Maywie - 29 januari 2022 10:07

Godförmiddag, vi hade tänkt oss en promenad ner till byn, det regnar och är rent allment dålig. Visserligen slipper vi snön, det kan komma lite ibland men försvinner lika fort.  Väldigt dåligt vinterväder så nu längtar efter sommaren.

 Jag har ju min dator och bloggen att ta hand om, men som synes så är jag inte hä'r så ofta. Man är ju inte världens piggaste 85-åring .

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards