trefina

Direktlänk till inlägg 10 december 2010

Nu har det hänt det som inte får hända.

Av Maywie - 10 december 2010 22:16


....det kan ju hända den bäste, som sagt.  Jag skrev i det förra att vinter ska det bli, och det blev vinter , tror att större delen av vårt avlånga land har fått sin beskärda del. Den ena vinter är inte den andra lik, förra året kom vintern en vecka före julafton och det kom så mycke så folk började tröttna tidigt. De fick redan då så de teg, i år hörs ingenting om att vad kul med vinter inte ens barnen är ute och leker, alla har gått i ide. Tänk om man kunde göra som björnarna, vad skönt , och det har jag nästan gjort. Jag åkte in till stan och skulle hämta en jacka som fick ny dragkedja åt min man, klarade hela vägen till bussen och kom intill stan och inte var det sandat överallt där jag gick men försökte att hitta skapliga fläcar att gå på. jag är ju lite konstig , alla hala fläckar drar mig till sig och så är jag där , men jag klarade allt . Tog mig hem från bussen genom en ganska stor  parkering, bilar hade kört mycke där och jag klarade mig. Så kom jag till slutänden av parkeringen och svänger vänster ner mot porten av huset jag bor i,  det går lite utför klarar det, ytterligare lite utför fast brantare, ser att det var skrapat och sandat med stora stenar , det är inte sand. OCH , där låg jag som en padda, och inte visste hur jag skulle kunna resa mig opp. Det gick ju så småningom men ojojajajoj va det gjorde ont, ONT SOM FAN. ja sen blev det som det bruka gå man hamnar på sjukan blir röntgad och  gipsad, en stor spricka på 4 mm.öppning, sova kvar över en natt och röngad igen. Nu har det gått sjutton dagar och har hoppat omkring med en gåstol och fått ont i andra knäet och axlar av stor belastning. Var på återbesök i dag  och blev omgipsad och får gå så nu i fem veckor till och börja nästa vecka att stödja litelite på foten i fyra veckor och den femte veckan kunna använda mig av rollatorn. Vad jag längtar till den dagen , bara fem veckor kvar, ujujuj.    

       

    25 - 11 - 2010                                    10 -12 - 2010


                                                      


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maywie - 13 mars 2022 22:46

Nu är det time för läggdags, när jag äntligen sitter här med min dator, så skulle jag skriva lite också.  Men icke sa nicke. det får bli nästa gång jag sätter mig här. Jag känner mig ganska trött och sängen väntar. Godnatt sov gott. ...

Av Maywie - 30 januari 2022 22:05

Sitter här och fryser, termometern inne visar 24 gr men det blåser genom otäta väggar.  Så är jag hungrig, det blev inget köpt i butiken idag  så promenaden blev bara halvvägs pga att det blåste så förbaskat,  och halkigt så det var bara att gå hem t...

Av Maywie - 29 januari 2022 10:07

Godförmiddag, vi hade tänkt oss en promenad ner till byn, det regnar och är rent allment dålig. Visserligen slipper vi snön, det kan komma lite ibland men försvinner lika fort.  Väldigt dåligt vinterväder så nu längtar efter sommaren.  Jag har ju m...

Av Maywie - 26 december 2021 10:05

      Godmorgon på tredjedag jul, det har blivit ett stort hopp från förra gången jag skrev, så nu tänker jag försöka hålla mig kvar. Ibland faller lusten bort men det ska jag ändra på.  Julafton blev bra med ett besök, tre år sedan vi sågs en...

Av Maywie - 27 november 2021 22:55

Ett tredje försök,   i gårkväll skrev jag en hel del  men bara hälften av det kom med , bilden förstor , kanske det berodde på det eller????. I kväll har jag försökt skriva igen och då kom detta inte in alls. Vad är felet.  Försökt att skriva till ad...

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards