trefina

Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Nostalgisk

Av Maywie - 13 februari 2011 22:15

Nu har jag ätit alldeles förmycke igen, eftersom jag än inte kan röra mig som jag behöver så har jag gått upp i vikt och det grämer mig väldiga. Dels för att jag är diabetiker och måste hålla vikten nere och så är det inte bra för hjärtat och inte passar kläderna som jag vill ha på mig. I och med att jag gått upp i vikt så har jag så mycke halsbränna och blodsockret har stigit och det är inte bra.  I dag har jag gått en längre promenad  c:a en kilometer, men det tog på mitt onda ben och fot. Jag kände mig som om jag bara ville stanna och skrika ett  tag, men det blir det inte bättre av, så det var bara att fortsätta och tänka att jag behöver inte gå ut mer i dag.                                                                    Så i kväll när vi satt och åt pomme och grillkorv så lyssnade vi på radions Dakapo med nostalgiska låtar och jag orkade inte att äta upp det jag lagt på tallriken, då helt plötsligt tänkte jag på den tiden när man var smal och man åt och åt och ändå inte gick opp i vikt. Ja det var mycke som kom i huvudet, tårarna började komma men jag får inte gråta för då är hela kvällen  förstörd. Den mat jag hade kvar fick åka i komposthinken fast det finns så många människor som inget har att äta.eller handla för. 

  Såg ni förresten häromkvällen ett par killar i tv:n som,  jag tror inte dom handlade så mycke i butiker, men där emot letade de i kontainer bredvid butiker, där det fanns en hel del att ta till vara på som gick att äta som butikens personal kaserat. Det är ju klart att det såg ju inte så aptitligt ut att gå där och gräva, men jag tror att många skulle behöva göra så.   Men å andra sidan behöver man inte tillaga så mycke så man inte orkar äta opp ock kasta bort. Får säga som många gånger förut i morron ska jag börja banta.   

 
 
fru-glad

fru-glad

14 februari 2011 15:45

Trillade in här på din blogg, du skriver jätebra och är riktigt rolig.Visst är det jobbigt med hissar som krånglar, man kan ju bli tokig för mindre.Önskar dig en härlig Alla hjärtans dag härifrån Tumba trakterna........

http://fru-glad.bloggplatsen.se

Maywie

14 februari 2011 16:01

Tack för din kommentar, kul att du tittade in. Önskar dig en skön Alla hjärtans dag, med solsken

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maywie - 13 mars 2022 22:46

Nu är det time för läggdags, när jag äntligen sitter här med min dator, så skulle jag skriva lite också.  Men icke sa nicke. det får bli nästa gång jag sätter mig här. Jag känner mig ganska trött och sängen väntar. Godnatt sov gott. ...

Av Maywie - 30 januari 2022 22:05

Sitter här och fryser, termometern inne visar 24 gr men det blåser genom otäta väggar.  Så är jag hungrig, det blev inget köpt i butiken idag  så promenaden blev bara halvvägs pga att det blåste så förbaskat,  och halkigt så det var bara att gå hem t...

Av Maywie - 29 januari 2022 10:07

Godförmiddag, vi hade tänkt oss en promenad ner till byn, det regnar och är rent allment dålig. Visserligen slipper vi snön, det kan komma lite ibland men försvinner lika fort.  Väldigt dåligt vinterväder så nu längtar efter sommaren.  Jag har ju m...

Av Maywie - 26 december 2021 10:05

      Godmorgon på tredjedag jul, det har blivit ett stort hopp från förra gången jag skrev, så nu tänker jag försöka hålla mig kvar. Ibland faller lusten bort men det ska jag ändra på.  Julafton blev bra med ett besök, tre år sedan vi sågs en...

Av Maywie - 27 november 2021 22:55

Ett tredje försök,   i gårkväll skrev jag en hel del  men bara hälften av det kom med , bilden förstor , kanske det berodde på det eller????. I kväll har jag försökt skriva igen och då kom detta inte in alls. Vad är felet.  Försökt att skriva till ad...

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards