trefina

Direktlänk till inlägg 3 maj 2011

Maj.sista vårmanaden

Av Maywie - 3 maj 2011 12:15

Så här långt har vi kommit  i år och jag är lika slö att skriva men det ska jag som vanligt råda bot på.

En elak vinter har vi haft som vi trodde skulle  ligga kvar till midsommar och stackars fåglarna i kärret det frös ju för dom också


 


Men så småningom började minusgraderna stiga och visar snart på + grader och det blev snart vår. När vi var ute på våra promenader så tittade vi alltid på snön och sa att i dag har det sjunkit undan mera. Fåglarna började sjunga, vi lyssnade och kunde vi så skulle vi förska sjunga med , åtminstone jag blev gladare av sången.

         

       


Det blev  varmare och varmare och påskhelgen för att inte glömma den , det var den finaste påsk  vi haft sen , vet inte när. Denna påsk var vi själva med min mans bror. Ungdommarna  hade annan plats att fira påsken på i år.

          

                    

  
   Påsken flöt undan och det började bli lite svalare i luften, och det tyckte jag var skönt för vi hade ju som varmast  23 gr det var lite tungt att andas när jag var ute på promenader.

        Det började närma sig 30 april,  vi  skulle vi ge oss iväg någonstans  för att titta på valborgseld eller skulle vi vara hemma. Det var väldigt mulet till och ifrån, lite hotfullt .  Men hur som helst så snackade vi med vår hund om att vi skulle ut ett tag och vi  kommer snart hem , slängde ut en näve godisar på hallgolvet, så gick vi iväg. Tog bilen in till stan och åkte igenom till ett bostadsområde vi bott på och till en kyrka som brukar ha valborgseld fyverkeri  och försäljning av diverse slag som kaffe korv lotter. glass vet jag inte. Glass ville vi absålut inte ha ändå för det var så kallt så hade vi köpt glass och ätit så hade vi stått där som isfigurer av kylan både på ut- och insidan. Så var det dags för brasan och den förbaskade röken och brandflagor slog emot oss av blåsten  där allt folket stod på den  enda tänkbara plats. Om vi inte skulle ha gått ner på Söderleden och ställt oss i trafiken .  Det var ju bara att gå därifrån  och bort till bilen och åka hem . Tog en wiskygrogg men jag blev inte varm på hela natten , bara frös mig igenom  natten.

  Det har inte varit skönt en enda dag sen dess och i dag har det kommit snöbyar flera gånger om, den 3:e maj 2011. 

 Hoppas värmen kommer tillaka.


            

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maywie - 13 mars 2022 22:46

Nu är det time för läggdags, när jag äntligen sitter här med min dator, så skulle jag skriva lite också.  Men icke sa nicke. det får bli nästa gång jag sätter mig här. Jag känner mig ganska trött och sängen väntar. Godnatt sov gott. ...

Av Maywie - 30 januari 2022 22:05

Sitter här och fryser, termometern inne visar 24 gr men det blåser genom otäta väggar.  Så är jag hungrig, det blev inget köpt i butiken idag  så promenaden blev bara halvvägs pga att det blåste så förbaskat,  och halkigt så det var bara att gå hem t...

Av Maywie - 29 januari 2022 10:07

Godförmiddag, vi hade tänkt oss en promenad ner till byn, det regnar och är rent allment dålig. Visserligen slipper vi snön, det kan komma lite ibland men försvinner lika fort.  Väldigt dåligt vinterväder så nu längtar efter sommaren.  Jag har ju m...

Av Maywie - 26 december 2021 10:05

      Godmorgon på tredjedag jul, det har blivit ett stort hopp från förra gången jag skrev, så nu tänker jag försöka hålla mig kvar. Ibland faller lusten bort men det ska jag ändra på.  Julafton blev bra med ett besök, tre år sedan vi sågs en...

Av Maywie - 27 november 2021 22:55

Ett tredje försök,   i gårkväll skrev jag en hel del  men bara hälften av det kom med , bilden förstor , kanske det berodde på det eller????. I kväll har jag försökt skriva igen och då kom detta inte in alls. Vad är felet.  Försökt att skriva till ad...

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards