trefina

Direktlänk till inlägg 26 november 2011

Jag har inte glömt....

Av Maywie - 26 november 2011 20:11

En och en halv månad sen jag skrev senast, men det är inget jag glömt, jag har så mycke i huvudet, vet inte var jag ska börja.  Imorron är det 1.a advent  så i går började vi pynta, stjärnor ska opp i fönster lika så  ljustakar. Jag fick i uppdrag att fixa ljusslangen till alltanen för nu har vi inget balkongräcke att hänga den på. Det blev till att åka in till byggfirman och köpa käppar som är tillräckligt långa eftersom de ska ner i marken en bit och stå stadigt. Sen ska den där ljusslangen ut som är hoprullad och ute är det bara + 5 gr, gissa vem som stelnar först , ja inte är det jag.

Men opp kom den , så åkte vi in till byggfirman igen och skulle ha något som fattades och då såg vi att de hade en lysande ren , 399:- köpte den och satte den vid häcken och ett litet rådjur. Det blev riktigt stiligt. Ingen snö i sikte men det gör inget, just nu regnar det lite.

    Nu går jag lite bakåt i tiden, som de flesta vet som är ute och går i naturen och kanske uppmärksammar att det finns lite av varje av vårblommande växter som är på gång igen. Vi gick en promenad för några veckor sen som vi annars åker bil på, där såg vi blommande violer och vide som höll på att slå ut och ett ännu större fynd, smultron den 14 november, men vi rörde dom inte för de var lite vita på undersidan.  





   En dag fick vi idèn  att åka spårvagan som vi inte gjort sen jag vet inte när. Tog bilen in till stan till ändhållplatsen för en tvåans spårvagn, genom hela stan och till en helt ny slinga till andra änden av stan, det tog 45 minuter. Så tog vi en liten promenad och tog nästa spårvagn tillbaka, 45 minuter. Denna resa tur och retur kostade oss 16:- respektive 10:- man måste göra något annorlunda någon gång, men vi hade kul.      

 


Hundvakt är vi ibland, en storpudeltik på snart 10 år, och det är jättekul hon är så snäll, det var lite annorlunda att gå ut med en större hund , som en tröst när vi inte har Bino längre  

Nova sover middag.


Ännu mer djur.


 


 



      

 


 



   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maywie - 13 mars 2022 22:46

Nu är det time för läggdags, när jag äntligen sitter här med min dator, så skulle jag skriva lite också.  Men icke sa nicke. det får bli nästa gång jag sätter mig här. Jag känner mig ganska trött och sängen väntar. Godnatt sov gott. ...

Av Maywie - 30 januari 2022 22:05

Sitter här och fryser, termometern inne visar 24 gr men det blåser genom otäta väggar.  Så är jag hungrig, det blev inget köpt i butiken idag  så promenaden blev bara halvvägs pga att det blåste så förbaskat,  och halkigt så det var bara att gå hem t...

Av Maywie - 29 januari 2022 10:07

Godförmiddag, vi hade tänkt oss en promenad ner till byn, det regnar och är rent allment dålig. Visserligen slipper vi snön, det kan komma lite ibland men försvinner lika fort.  Väldigt dåligt vinterväder så nu längtar efter sommaren.  Jag har ju m...

Av Maywie - 26 december 2021 10:05

      Godmorgon på tredjedag jul, det har blivit ett stort hopp från förra gången jag skrev, så nu tänker jag försöka hålla mig kvar. Ibland faller lusten bort men det ska jag ändra på.  Julafton blev bra med ett besök, tre år sedan vi sågs en...

Av Maywie - 27 november 2021 22:55

Ett tredje försök,   i gårkväll skrev jag en hel del  men bara hälften av det kom med , bilden förstor , kanske det berodde på det eller????. I kväll har jag försökt skriva igen och då kom detta inte in alls. Vad är felet.  Försökt att skriva till ad...

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards