trefina

Alla inlägg den 27 juli 2012

Av Maywie - 27 juli 2012 10:01

 


 


 




Så här såg det ut när sångerskan Tova Carsson  kom till ett litet cafè i Kolmårdsskogen  söndagen 22 juli 2012. Publiken här är bara hälften av vad som fanns. Ock trafikkaos när vi skulle ta oss hem. Vi hade vår bil in på en annan smalare skogsväg och långt bort men vi tog oss därifrån och sedan hjälp av polisen som var där och diregera trafiken. Vi hade ju inte så långt hem men fick vända och ta bilvägen ännu längre in skogen och komma ut därifrån till stora vägen. Men vi hade bra väder och underhållningen var hur bra som helst av en dam på 76 år.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Denna väg, cykel- och promenadväg, är kantad med lindar som nyss har blommat , doftat underbart, vägen går ut på  stora genomfartsvägen i byn. Så en dag fick jag syn på en humla, mitt älslingsdjur av insekter, liggandes på backen och vred sig av plågor. Jag tyckte så hemskt synd om denna humla och undrade om man inte kunde göra något. Då säger min man att det är väl bara att trampa ihjäl den, INTE JAG i alla fall , säger jag. Hans trampade på den , jag tyckte det var hemskt, men vad gör man för att göra proceduren kort för humlan. Jag kan trampa ihjäl en spindel inte för stor,  Usch.   Sen ett par dagar senare så låg det massor av humlor där, det är så att de har förätit sig på nektaren i lindblommorna så de föll till marken, Stackarna, mycke vill ha mer

 

 

 

 

 

 

 Om en och en halv timme får vi gäster, ska göra en potatisgratäng  och grilla en mörad ytterfile och en blandad sallad till detta, ett gott hoppas jag, afrikanskt vin också. Solen skiner det blir altan i kväll .   

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards