trefina

Direktlänk till inlägg 15 november 2013

Regnig fredagskväll

Av Maywie - 15 november 2013 18:11

    Typiskt , när man går här och tänker att i morron kan jag nog gå ut i blomlisten och rensa opp resten av ogräsert  för då har det kanske torkat opp lite mer sen förra regnet så jag kan gå ut där. Hade varit ute och kollat  såg inte hur himlen såg ut, det var dessa förbannade gatlyktor som förstörde utsikten men det regnade inte iaf. Pysslar lite inne och efter c:a 20 minuter går jag ut igen och då blåser det och regnar som tusan långt in på altanen.   F..  .. N            

Nu är det så att det finns några pelagoner kvar som blommar fortfarande  men de kvävs väl av allt vatten och jag kan inte ta in fler än vad jag har .    

En rosbuske har satt igång att blomma också med sina rosa vackra blommor, även fjolårets lökar tittar opp i en list. Vi är inne i mitten av november och i dag har vi  haft + åtta grader men en del morgnar har det varit frost men blommorna håller sig.

  Jag har varit duktig vid symaskinen denna vecka. Dagishunden Neo som vi har äger ingen regnrock och vi tycker inte att vi ska stå för sådant, dom är ganska dyra. Ägaren hade försökt med en "jacka" av något slag när han var valp men si det gick inte för han ville bara bitas och då la dom av med det. Nu är han fem och ett halvt år och vi törs inte föreslå att han kunde få en regnrock så jag hade kvar både rock och reflexväst efter vår sista mellanpudel. Så det var bara att plocka fram och sy om till en liten hund och det gick hur bra som helst. Förra vinter tog vi fram en tröja som jag stickat till vår dvärjpudel som vi haft och den passade perfekt till Neo.

   

    

Bilden med den grå rocken kan han inte ha i år han har för mycke päls.

 han slipper i allafall bli blöt på ryggen när det regnar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maywie - 13 mars 2022 22:46

Nu är det time för läggdags, när jag äntligen sitter här med min dator, så skulle jag skriva lite också.  Men icke sa nicke. det får bli nästa gång jag sätter mig här. Jag känner mig ganska trött och sängen väntar. Godnatt sov gott. ...

Av Maywie - 30 januari 2022 22:05

Sitter här och fryser, termometern inne visar 24 gr men det blåser genom otäta väggar.  Så är jag hungrig, det blev inget köpt i butiken idag  så promenaden blev bara halvvägs pga att det blåste så förbaskat,  och halkigt så det var bara att gå hem t...

Av Maywie - 29 januari 2022 10:07

Godförmiddag, vi hade tänkt oss en promenad ner till byn, det regnar och är rent allment dålig. Visserligen slipper vi snön, det kan komma lite ibland men försvinner lika fort.  Väldigt dåligt vinterväder så nu längtar efter sommaren.  Jag har ju m...

Av Maywie - 26 december 2021 10:05

      Godmorgon på tredjedag jul, det har blivit ett stort hopp från förra gången jag skrev, så nu tänker jag försöka hålla mig kvar. Ibland faller lusten bort men det ska jag ändra på.  Julafton blev bra med ett besök, tre år sedan vi sågs en...

Av Maywie - 27 november 2021 22:55

Ett tredje försök,   i gårkväll skrev jag en hel del  men bara hälften av det kom med , bilden förstor , kanske det berodde på det eller????. I kväll har jag försökt skriva igen och då kom detta inte in alls. Vad är felet.  Försökt att skriva till ad...

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards