trefina

Alla inlägg den 4 augusti 2013

Av Maywie - 4 augusti 2013 19:41

                 


Jag sitter på en äng i sommarens värme,

jag hör hur bäcken porlar och hur fåglarna kvittra.

En vacker fjäril flög förbi,häggen doftar gott,

blåsten är varm och skön.                                             

                                                 

Jag hör barn skrika, biet samlar honung

himlen är klarblå.

man blir brun av den heta solen .

            Sommaren är skön


    



                         TANKAR

   Lite vänlighet, lite värme en gråmulen dag

Några ord utav kärlek ger livet behag

Några enkla små rader har glatt månget hjärta

Att få hålla en hand kan lindra mångens smärta

så glöm inte bort vad gott du kan giva

av ditt inre, dig själv skall till glädje bliva.


                        


                          ATT VÅGA, DÅ LEVER JAG

Att våga gråta att våga le, att visa värme att våga ge

lite av sin inre själ.

Om tanke,ömhet,att vilja någon annan väl

kärlek,hoppet att med min tanke göra någon glad ,

är för mig livet, då lever jag.

Att bli som doften efter vårregn en solig dag


    

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards