trefina

Direktlänk till inlägg 30 maj 2014

Jagar termometer till frysen

Av Maywie - 30 maj 2014 22:01

   Jag hade frostat av frysen i köket och tur att jag har kvar min egen frys i förrådet så jag lasta in grejerna dit medan den i köket frostas av.  Köpte en tvåpack avfrostningpåsar som man lägger på nedre planet i frysen, sen stänger man frysen och den får stå så i ett dygn tills all is smält ner och samlats som en geleklump i påsen. Men vad is det fanns kvar när jag kollade efter ett dygn, fick ta bort den och lägga dit den andra påsen också, för säkerhets skull lämnade jag en springa öppen på dörren så det skulle gå snabbare. det blev klart till kvällen så det var bara att torka tort så jag kunde starta  frysen igen. Upptäckte  i dag att termometern lagt av så vi fick åka in till stan för att köpa en ny. Först på City Gross  och frågade var jag hittar termometer  till frysen , hittade hyllan , alla möjliga termometrar men inte til frysen. Fick fråga igen om det finns för frysen , de ringde och frågade och jag fick svaret att de säljer inte sådana. Då for vi till Coop, hittade ingen, frågade någon och denne någon går iväg med oss i släp genom hela byggavdelningen ner till cyklar??. Lika dant där, det finns inte för frysen. Faan , tänkte vi folk har väl frysar och då måste de ha en termometer  för att kolla kylan. En sista chans var på K-Rauta, kom in till kassan först och frågade, då ringde hon och frågade om det fanns och svaret var ja , där bortom och vid trädgårdsavd. Det fanns massor med temometrar, jag såg två st kvar ā 40 kr. Vilken lättnad , så nu ligger den i frysen och gör sitt., nu är det -20.

        Ute här nu är det bara +10 och det regnar. Vi som haft så underbart sommarväder, vad jag sett på datorns väderkartor så blir det ingen sommar igen än på ett tag. Visserligen behöver vi regn men det behöver väl inte bli så kallt. BURRRR.

   Min hesa röst sitter fortfarande kvar, om jag är tillräckligt tyst så klarar jag att säga några ord men blir det mer sagt då.......

            Vi har ju fått lite mer växter kring altanen som blommar fint nu , har även sått lite frön av olika sorters blommor som ska komma opp snart och planteras ut på olika ställen i blomlisterna.

 

I denna låda blir det två sorters sallad  resten är persilja  och gräslök

 

  

     

I denna avlånga låda blir det astrar som kommer att blomma näst sommar och i pallkragen kommer det king Edvard potatis

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maywie - 13 mars 2022 22:46

Nu är det time för läggdags, när jag äntligen sitter här med min dator, så skulle jag skriva lite också.  Men icke sa nicke. det får bli nästa gång jag sätter mig här. Jag känner mig ganska trött och sängen väntar. Godnatt sov gott. ...

Av Maywie - 30 januari 2022 22:05

Sitter här och fryser, termometern inne visar 24 gr men det blåser genom otäta väggar.  Så är jag hungrig, det blev inget köpt i butiken idag  så promenaden blev bara halvvägs pga att det blåste så förbaskat,  och halkigt så det var bara att gå hem t...

Av Maywie - 29 januari 2022 10:07

Godförmiddag, vi hade tänkt oss en promenad ner till byn, det regnar och är rent allment dålig. Visserligen slipper vi snön, det kan komma lite ibland men försvinner lika fort.  Väldigt dåligt vinterväder så nu längtar efter sommaren.  Jag har ju m...

Av Maywie - 26 december 2021 10:05

      Godmorgon på tredjedag jul, det har blivit ett stort hopp från förra gången jag skrev, så nu tänker jag försöka hålla mig kvar. Ibland faller lusten bort men det ska jag ändra på.  Julafton blev bra med ett besök, tre år sedan vi sågs en...

Av Maywie - 27 november 2021 22:55

Ett tredje försök,   i gårkväll skrev jag en hel del  men bara hälften av det kom med , bilden förstor , kanske det berodde på det eller????. I kväll har jag försökt skriva igen och då kom detta inte in alls. Vad är felet.  Försökt att skriva till ad...

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards