trefina

Direktlänk till inlägg 8 juni 2017

Sommaren är kort allting regnar bort

Av Maywie - 8 juni 2017 09:47

I dag 8 juni och det har regnat och regnat. I går hade vi dagishunden här, han var nog inte glad men han var ju tvungen att gå en bajsrunda.  Den rundan blev inte lång men han hann bajsa två gånger i alla fall. Men hujedamig så blöta vi blev. Vi gick i en allè för att ta skydd från det värsta regnet men vad gjorde det när det blåste storm och trädgrenar blåste ner på oss, visserligen mindre. Det är som vi spått att regnet kommer och då kommer allt på en gång.

  Tre dagar senare 11-06: som vanligt så regnar det men ibland är det uppehåll så det går att komma ut på en promenad.  Nu håller jag på med en krämig bacongratäng, tänkte, som man säger, en liten förfest för i morron ska vi fira 41-årig bröllopsdag. Vad åren går fort, man hinner inte med.

 Det var ju inte så länge sedan som vi träffades, denne goa kille som dök opp när jag blev ensam efter då 21 år. Man hör hur än den ena än den andra går isär efter bara några år, de orkar inte med varandra längre och så finns det små barn som får sitta emellan. Visst kan man bråka ibland men det måste man reda ut och bli vänner igen.  Jag älskar fortfarande min Gubbe, nu en ålder på 74 år och jag 80 år, vi har så mycke att ge varandra. Får se vad som händer i morron och om vädret blir bra. Skriver mer en annan dag.

 

  En enkel middag på en liten krog, men jag slapp laga mat själv


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maywie - 13 mars 2022 22:46

Nu är det time för läggdags, när jag äntligen sitter här med min dator, så skulle jag skriva lite också.  Men icke sa nicke. det får bli nästa gång jag sätter mig här. Jag känner mig ganska trött och sängen väntar. Godnatt sov gott. ...

Av Maywie - 30 januari 2022 22:05

Sitter här och fryser, termometern inne visar 24 gr men det blåser genom otäta väggar.  Så är jag hungrig, det blev inget köpt i butiken idag  så promenaden blev bara halvvägs pga att det blåste så förbaskat,  och halkigt så det var bara att gå hem t...

Av Maywie - 29 januari 2022 10:07

Godförmiddag, vi hade tänkt oss en promenad ner till byn, det regnar och är rent allment dålig. Visserligen slipper vi snön, det kan komma lite ibland men försvinner lika fort.  Väldigt dåligt vinterväder så nu längtar efter sommaren.  Jag har ju m...

Av Maywie - 26 december 2021 10:05

      Godmorgon på tredjedag jul, det har blivit ett stort hopp från förra gången jag skrev, så nu tänker jag försöka hålla mig kvar. Ibland faller lusten bort men det ska jag ändra på.  Julafton blev bra med ett besök, tre år sedan vi sågs en...

Av Maywie - 27 november 2021 22:55

Ett tredje försök,   i gårkväll skrev jag en hel del  men bara hälften av det kom med , bilden förstor , kanske det berodde på det eller????. I kväll har jag försökt skriva igen och då kom detta inte in alls. Vad är felet.  Försökt att skriva till ad...

Presentation


trefina

Välkommen till min sida

trefina

trefina

2 besvarade frågor

Klocka

Väder i Norrköping

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards